- Nieuws
-
Uitgelicht
-
Uitgelicht
- Recent
-
- Magazine
-
Uitgelicht
-
Uitgelicht
- Recent
-
- Kiosk
- Columns
- Bedrijveninfo
- Adverteren
Selecteer Pagina
Een tegeltjeswijsheid leert dat wie de jeugd heeft, de toekomst heeft. Het betekent tegelijkertijd dat wie de jeugd niet aan zich weet te binden, zijn toekomst op het spel zet.
Tekst: Victor van der Chijs
Nederland heeft zijn jongeren hard nodig. Dat geldt ook voor het Nederlandse bedrijfsleven en voor het Rotterdamse bedrijfsleven nog in versterkte mate. Hier ligt het zwaartepunt van de Nederlandse industrie. Hier is de opgave om een nieuwe, schone economie op te bouwen het grootst. Daar hebben we alle steun bij nodig.
Het is daarom zorgelijk dat we er als bedrijfsleven bij de jongste volwassen generatie niet goed op staan. Uit recent onderzoek van VNO-NCW blijkt dat Gen Z, de generatie die nu tussen de 21 en 27 jaar oud is, weinig vertrouwen heeft in bedrijven. Op de vraag of bedrijven een positieve impact hebben op de samenleving, antwoord slechts 20 procent van…
Meer lezen? Neem dan een abonnement op Europoort Kringen!