- Nieuws
-
Featured
-
Featured
- Recent
-
- Magazine
-
Featured
-
Featured
- Recent
-
- Kiosk
- Columns
- Bedrijveninfo
- Adverteren
Select Page
Bezoekers aan de Wereldhavendagen in Rotterdam kunnen zich er laten informeren over waterstof. Hiervoor wordt op de Innovatiekade de interactieve ‘inspirience’ ingericht.
Bij de inspirience – een samentrekking van ‘inspiratie’ en ‘experience’ – kunnen bezoekers tijdens de Wereldhavendagen interactief kennis maken met de rol die waterstof speelt bij het halen van de klimaatdoelen. Op de Innovatiekade wordt hiervoor een koepelvormig paviljoen opgetrokken. Hierin kunnen bezoekers aan de hand van interactieve installaties ontdekken hoe waterstof wordt gemaakt, opgeslagen en vervoerd. Ook kunnen zij leren wat er nog moet gebeuren voor een duurzame toekomst en wat er in de Rotterdamse haven op dit gebied al gebeurt.
De inspirience is een initiatief van Missie H2, waarin Gasunie, Groningen Seaports, Port of Amsterdam, Remeha, Shell Nederland, Eneco, Toyota en Vopak samenwerken. “We zijn heel blij met de komst van de inspirience van Missie H2 naar de Wereldhavendagen”, verklaart directeur van de Wereldhavendagen Sabine Bruijnincx. “ Het is voor het eerst dat onze bezoekers met zo’n totaalervaring alles kunnen leren over het heden én de toekomst van waterstof, dat gezien wordt als een van de veelbelovendste oplossingen voor de energietransitie. Daarmee sluit Missie H2 naadloos aan bij onze ambitie om onze bezoekers het huidige innovatieve karakter én de toekomst van de Rotterdamse haven te laten zien.”
Zie ook: Havenbedrijf en Wereldhavendagen met elkaar verder