- Nieuws
-
Uitgelicht
-
Uitgelicht
- Recent
-
- Magazine
-
Uitgelicht
-
Uitgelicht
- Recent
-
- Kiosk
- Columns
- Bedrijveninfo
- Adverteren
Selecteer Pagina
Shell heeft Yokogawa geselecteerd als main automation contractor (MAC) voor de groenewaterstoffabriek Holland Hydrogen I die op de Tweede Maasvlakte wordt gebouwd. Dit maakt het Japanse bedrijf bekend.
“Ons bedrijf wil een leidende rol spelen in het bereiken van een wereld waarin systemen nauw geïntegreerd zijn”, verklaart Koji Nakaoka van Yokogawa. “In de waterstofvoorzieningsketen zijn er afzonderlijke systemen voor functies als productie, transport via pijpleidingen, opslag en levering, die elk eigendom zijn van een andere entiteit. Door deel te nemen aan projecten die onze klanten helpen vooruitgang te boeken in hun decarbonisatiestrategieën en waarde toe te voegen aan hun ondernemingen, zullen wij blijven werken aan het realiseren van een duurzame samenleving.”
Shell maakte in juli bekend een definitieve investeringsbeslissing te hebben genomen voor de bouw van Holland Hydrogen I. Op de Tweede Maasvlakte komt een 200 MW electrolyser, die dagelijks 60.000 kilo produceert. Via de HyTransPort-pijpleiding zal de waterstof naar de raffinaderij in Pernis worden getransporteerd. Daar zal de groene waterstof deels de grijze waterstof vervangen die nodig is voor de productie van benzine, diesel en kerosine. Op termijn kan de groene waterstof worden gebruikt voor het vergroenen van het wegvervoer.
Zie ook: Shell zet plannen groenewaterstoffabriek door
Shell has selected Yokogawa as the main automation contractor (MAC) for the Holland Hydrogen I green hydrogen plant being built on the Second Maasvlakte. The Japanese company announces.
“Our company aims to play a leading role in achieving a world in which systems are closely integrated,,” explains Yokogawa’s Koji Nakaoka. “In the hydrogen supply chain, there are individual systems for functions such as production, pipeline transport, storage, and supply, each of which is owned by a different entity. Through participation in projects that help our customers achieve progress in their decarbonization strategies and add value to their enterprises, we will continue working to realize a sustainable society.”
Shell announced in July that it had made a final investment decision to build Holland Hydrogen I. A 200 MW electrolyser will be built at Maasvlakte 2, producing 60,000 kilos daily. Via the HyTransPort pipeline, the hydrogen will be transported to the refinery in Pernis. There, the green hydrogen will partly replace the grey hydrogen needed to produce petrol, diesel and paraffin. Eventually, the green hydrogen can be used to green road transport.