Selecteer Pagina

Niets doen is geen optie

door | 23 okt, 2024 | Uitgelicht

Foto: Pierre Crom

Bedrijven in de haven van Moerdijk staan in de startblokken om te verduurzamen, maar lopen tegen barrières aan. Het is aan de overheid om keuzes te maken, ook al is dat niet eenvoudig, zegt ceo Paul Dirix van Port of Moerdijk. In Europoort Kringen een gesprek over naamsbekendheid, de waarde van hekken om de haven en het lange wachten op het 380 kV-station.

We zitten op driekwart van het jaar. Hoe is het tot dusver voor jullie verlopen?

“Voor wat betreft de overslagvolumes, zie je dat wij net als de andere havens last hebben van de geopolitieke situatie. Het loopt niet over. Daar tegenover staat dat er mooie groei aan zit te komen. Op het Logistiek Park Moerdijk bouwt DSV Global Transport and Logistics een groot warehouse. In januari dit jaar is de eerste paal geslagen en de bouw verloopt razendsnel. En dan te bedenken dat er nog een paar van zulke enorme warehouses bij worden gebouwd. Dat zorgt ervoor dat veel extra activiteit deze kant op komt. Afgelopen zaterdag [31 augustus, red.] hebben wij een nieuw groot schip gedoopt van Tailwind Shipping Lines. Dit is de rederij die een intensieve lijndienst met Barcelona onderhoudt en goederen voor Lidl vervoert. Ook Lidl gaat op het Logistiek Park Moerdijk een distributiecentrum bouwen. Met dit alles zijn wij heel tevreden. Daarnaast zijn er andere ontwikkelingen die ons positief stemmen, zoals de plannen op het gebied van…”

Meer lezen? Neem dan een abonnement op Europoort Kringen!

Nieuwsbrief

Wekelijks het laatste Rotterdamse industrienieuws direct in je inbox? Meld je dan nu aan en blijf zo op de hoogte!

Bedankt voor het aanmelden. Veel leesplezier!