- Nieuws
-
Featured
-
Featured
- Recent
-
- Magazine
-
Featured
-
Featured
- Recent
-
- Kiosk
- Columns
- Bedrijveninfo
- Adverteren
Select Page
Hoewel de HES Hartel Tank Terminal (HHTT) nog niet in bedrijf is, heeft zij EMO de helpende hand toegestoken. Een klant van EMO heeft haar schip een week aan de kade van de HHTT kunnen leggen.
Zowel de HHTT als de drogebulkterminal EMO maken onderdeel uit van HES International. Op verzoek van EMO heeft de MV Schinousa een week aan de kade van de HHTT kunnen liggen. Het schip vervoerde 172.000 ton ijzererts, waarvan 60.000 ton met spoed moest worden overgeslagen voor een afnemer in Duitsland. Nadat dit was gedaan, kreeg het schip een ligplaats toegewezen bij de nieuwe tankterminal. Na een week kon de resterende 112.000 ton worden overgeslagen.
De HHTT is op een terrein van 27 hectare gebouwd en bestaat uit 54 opslagtanks met een gezamenlijke capaciteit van 1,3 miljoen kubieke meter. De terminal biedt werkgelegenheid aan zeventig mensen. HES verwachte begin vorig jaar dat het de terminal eind 2021 in gebruik kon nemen. Klaarblijkelijk is er bij de bouw vertraging opgelopen.
Zie ook: HES Hartel Tank Terminal: nog een jaar te gaan
Although the HES Hartel Tank Terminal (HHTT) is not yet in operation, it has extended a helping hand to EMO. A customer of EMO was able to moor her ship at the HHTT quay for a week.
Both the HHTT and the dry bulk terminal EMO are part of HES International. At EMO’s request, the MV Schinousa was able to moor at HHTT’s quay for a week. The ship was carrying 172,000 tonnes of iron ore, 60,000 tonnes of which had to be transhipped urgently for a customer in Germany. Once this was done, the ship was allocated a berth at the new tank terminal. After a week, the remaining 112,000 tonnes could be transhipped.
The HHTT was built on a 27-hectare site and consists of 54 storage tanks with a combined capacity of 1.3 million cubic metres. The terminal employs seventy people. At the beginning of last year, HES expected to be able to commission the terminal by the end of 2021. Apparently there has been a delay in the construction.