- Nieuws
-
Featured
-
Featured
- Recent
-
- Magazine
-
Featured
-
Featured
- Recent
-
- Kiosk
- Columns
- Bedrijveninfo
- Adverteren
Select Page
Het Havenbedrijf Rotterdam wil zijn vloot vervangen en verduurzamen. Mogelijk gaat het een autonoom varende blusunit inzetten.
Een aantal schepen van de vloot van het havenbedrijf nadert het einde van zijn levensduur. Zo zijn twee incidentbestrijdingsvaartuigen en twee patrouillevaartuigen over een paar jaar aan vervanging toe. Daarnaast wil het havenbedrijf andere schepen verduurzamen.
Daarvoor lopen nu verschillende onderzoeken, waarin bekeken wordt of het mogelijk is de bouw en aandrijving te verduurzamen, een van de schepen op zee in te zetten en of autonoom varende of op afstand bestuurbare blusunits kunnen worden gebruikt. Ook overweegt het havenbedrijf het gebruik van alternatieve blusmiddelen.
“In 2025 willen we de eerste vaartuigen in de vaart nemen. Dat is een uitdaging, want aan het opleveren van een nieuw vaartuig gaat een uitdagend traject vooraf”, verklaart havenmeester René de Vries.
Zie ook: Crisis uit, crisis in
The Port of Rotterdam Authority wants to replace its fleet and make it more sustainable. It is possible that an autonomously sailing fire-extinguishing unit will be deployed.
A number of ships in the Port Authority’s fleet are approaching the end of their lifespan. Two incident response vessels and two patrol vessels will need to be replaced in a few years’ time. In addition, the Port Authority wishes to make other ships more sustainable.
To this end, various studies are currently underway to determine whether it is possible to make the construction and propulsion more sustainable, whether one of the ships can be deployed at sea and whether autonomously sailing or remotely controlled fire extinguishing units can be used. The port authority is also considering the use of alternative extinguishing agents.
“In 2025, we want the first vessels to be operational. This is a challenge, because the delivery of a new vessel is preceded by a challenging process”, explains Harbour Master René de Vries.