- Nieuws
-
Uitgelicht
-
Uitgelicht
- Recent
-
- Magazine
-
Uitgelicht
-
Uitgelicht
- Recent
-
- Kiosk
- Columns
- Bedrijveninfo
- Adverteren
Selecteer Pagina
Het Havenbedrijf Rotterdam vindt het onderhoud van de eigen vloot niet tot de kerntaken behoren. Daarom besteedt het dit uit aan Shipyard Rotterdam.
Het havenbedrijf beschikt over zestien schepen, waaronder zeven incidentbestrijdingsvaartuigen – dit zijn patrouilleboten met bluscapaciteit – en de Nieuwe Maze, de nieuwe ‘representatiecatamaran’. Het heeft met Shipyard Rotterdam een contract gesloten voor het onderhoud van de vaartuigen. Dit heeft een duur van drie jaar en kan tot hoogstens acht jaar worden verlengd.
Shipyard Rotterdam voert het onderhoud uit aan de werkplaats van het havenbedrijf aan de Eemhavenweg 14 in Rotterdam Heijplaat. Het bedrijf stond voorheen bekend als Merwelands Jachtbouw Rotterdam en geldt als de huiswerf van de KRVE Rotterdam.
“Dit is de succesvolle afronding van een transitie op onze werf van alles zelf onderhouden met eigen monteurs en een technische dienst naar integrale uitbesteding van de werkzaamheden. De transitie past in het beleid van het havenbedrijf om werk dat niet behoort tot onze kerntaken uit te besteden aan externe specialisten. Wij zijn blij dat Shipyard Rotterdam het onderhoud gaat verzorgen. Deze werf is gelieerd aan KRVE Rotterdam Boatmen, vroeger bekend als de Roeiers, al jaren een betrouwbare partner in de haven”, aldus Boudewijn Simons, coo van het Havenbedrijf.
Zie ook: De laatste ijsbreker verlaat Rotterdam
The Port of Rotterdam Authority considers the maintenance of its own fleet not to be one of its core tasks. Therefore it is outsourcing this to Shipyard Rotterdam.
The Port Authority has sixteen ships at its disposal, including seven incident response vessels – these are patrol vessels with fire fighting capacity – and the New Maze, the new ‘representative catamaran’. It has concluded a contract with Shipyard Rotterdam for the maintenance of the vessels. This will run for three years and can be extended to a maximum of eight years.
Shipyard Rotterdam performs the maintenance at the port authority’s workshop at Eemhavenweg 14 in Rotterdam Heijplaat. The company was previously known as Merwelands Jachtbouw Rotterdam and is considered the home yard of the KRVE Rotterdam.
“This is the successful completion of a transition at our shipyard from maintaining everything ourselves with our own mechanics and technical service to fully outsourcing the work. The transition fits in with the Port Authority’s policy of outsourcing work that is not part of our core business to external specialists. We are pleased that Shipyard Rotterdam will be taking care of the maintenance. This yard is affiliated with KRVE Rotterdam Boatmen, formerly known as de Roeiers, and has been a reliable partner in the port for years,” says Boudewijn Simons, coo of the Port Authority.