- Nieuws
-
Featured
-
Featured
- Recent
-
- Magazine
-
Featured
-
Featured
- Recent
-
- Kiosk
- Columns
- Bedrijveninfo
- Adverteren
Select Page
Het Havenbedrijf Rotterdam heeft een aannemerscombinatie geselecteerd voor de aanleg van de sleperskade in het Yangtzekanaal. De bouw hiervan maakt onderdeel uit van de verbreding van het kanaal.
De gekozen aannemerscombinatie bestaat uit Hakkers, Van Oord en De Klerk. Deze bedrijven gaan de 500 meter lange kademuur aanleggen die goed is voor twaalf ligplaatsen voor sleepboten.
Duurzaamheid speelde volgens het Havenbedrijf Rotterdam een belangrijke rol bij de keuze voor de aannemerscombinatie. Zo zetten de aannemers elektrisch materiaal in, wat de CO2-uitstoot vermindert. Ook nemen de aannemers maatregelen om hinder en schade te voorkomen.
De sleperskade komt aan het begin van het Yangtzekanaal. Hierdoor varen containerschepen van en naar de terminals APMT 2 en RWG in de Prinses Amaliahaven. In deze haven bouwt het havenbedrijf nog eens 2.400 meter kademuur voor containerschepen. Hierdoor zal het Yangtzekanaal drukker worden bevaren, wat voor het havenbedrijf reden is om het voor 2030 te verbreden.