- Nieuws
-
Featured
-
Featured
- Recent
-
- Magazine
-
Featured
-
Featured
- Recent
-
- Kiosk
- Columns
- Bedrijveninfo
- Adverteren
Select Page
Wat als de communicatie binnen een petrochemisch bedrijf wegvalt, waardoor er gevaarlijke situaties ontstaan in het productieproces of op de werkvloer? Mobiele bereikbaarheid is binnen de industriële sector van zo’n vitaal belang, dat die onder geen beding mag wegvallen. Deze missiekritische communicatie, zoals dat heet, moet altijd op orde zijn. Zowel tijdens de ‘normale’ operatie als tijdens onderhoudsstops of turnarounds. Flash Private Mobile Networks, specialist in totaaloplossingen voor missiekritische communicatie, is al meer dan 25 jaar een betrouwbare communicatiepartner voor industriële bedrijven in Nederland én België. Patricia Hofmeijer, key account support manager bij Flash Private Mobile Networks vertelt waarom.
Tekst: Connie Lindhoud
“Bij de organisatie van onderhoudsstops en turnarounds komt er veel af op de projectorganisatie van industriële ondernemingen en moeten er veel dingen geregeld worden. Draadloze telecommunicatie is daar slechts een klein onderdeel van, maar het is wel van essentieel belang! Want zonder effectieve communicatie kunnen de gevolgen voor bedrijven, werknemers en contractors groot zijn. Hoe fijn is het dan om opdrachtgevers precies de juiste oplossing voor hun project te bieden en hen volledig te ontzorgen op communicatiegebied”, vertelt Patricia.
“Bij onderhoudsstops en turnarounds zijn portofoons nog steeds het meest gebruikte communicatiemiddel. Een portofoon is eenvoudig in gebruik, veilig en dé oplossing waarop je kunt vertrouwen bij noodsituaties. In de industrie wordt veel gewerkt op explosiegevaarlijke locaties. Flash Private Mobile Networks levert hiervoor altijd ATEX-gecertificeerde apparatuur. Deze wordt gekoppeld aan het gesloten communicatienetwerk van de opdrachtgever of aan een tijdelijk communicatienetwerk dat we voor het betreffende project inrichten. Als specialist in missiekritische communicatie kunnen we altijd de beste communicatieoplossing bieden: van advies tot beheer,“ vervolgt Patricia.
“Flash maakt dagelijks het verschil op de werkvloer”, stelt ze. “Onze opdrachtgevers verwachten kwaliteit en betrouwbaarheid van de apparatuur die we inzetten en de communicatienetwerken die we opzetten. We bieden hiervoor een full service-concept, waarmee we onze klanten veel werk uit handen nemen. Denk aan het flexibel inspringen op situaties waarbij direct extra portofoons moet worden ingezet zoals bij onderhoudsstops. Of het verzorgen van de in- en uitgifte van apparatuur aan medewerkers of contractors. Daarnaast zorgen we ervoor dat alle apparatuur voorzien is van de juiste programmering en dat de batterijen gecontroleerd en opgeladen zijn. Om apparatuur goed te gebruiken is kennis belangrijk. Gebruikerstrainingen en instructies zijn daarom opgenomen in ons eigen kennisplatform Flash Forward. Tot slot hebben opdrachtgevers in het Online klantenportal real time inzicht in alle huurovereenkomsten, facturen en geleverde apparatuur en kunnen ze serviceverzoeken digitaal indienen.”
Dat Patricia weet waarover ze praat mag duidelijk zijn. Met haar jarenlange ervaring binnen Flash heeft ze al talloze industriële ondernemingen ondersteund met uiteenlopende communicatieoplossingen. “Omdat er vaak haast is geboden om de communicatie bij onderhoudsstops goed te regelen, zijn korte lijntjes belangrijk. Want als er een verzoek komt om binnen een dag extra portofoons te leveren moet je snel handelen. Gelukkig beschikken we over veel data van voorgaande stops. Zo weten we hoeveel ATEX-apparatuur waar, wanneer en voor welk tijdsbestek is ingezet, wat extra is bijgehuurd en wat de ervaringen zijn geweest. Met de verzamelde data en vanuit onze expertise kunnen we goed advies geven over de juiste communicatieoplossing.”
“Dat wil overigens niet zeggen dat ons advies ook altijd wordt opgevolgd”, zegt Patricia. “Een tijdje geleden besloot een opdrachtgever om een ander type portofoons te huren dan wij hadden geadviseerd. De turnaround was pas net gestart toen bleek dat de portofoons niet werkten zoals gedacht. Dus kregen we de vraag om een grote hoeveelheid portofoons om te ruilen naar het geadviseerde type. Op zo’n moment gaan we met het gehele Flash-team aan de slag om het voor elkaar te krijgen: portofoons controleren, inrichten, afleveren en de uitgifteregistratie. Als het dan allemaal is geregeld en de opdrachtgever tevreden is: ja, dát is waarvoor we het doen”, zo besluit Patricia.
In ruim 25 jaar tijd is Flash Private Mobile Networks uitgegroeid van pionier tot marktleider op het gebied van totaaloplossingen voor missiekritische communicatie. Het ontwikkelen, onderhouden en beheren van stabiele Privaat Mobiele Netwerken staat hierbij centraal. Daarnaast beschikt Flash met ruim 26.000 (ATEX) portofoons en smart devices over de grootste huurvloot in de branche. Flash onderscheidt zich met een uniek Full Service Concept waarin maatwerk voor elke klant centraal staat met als doel: het werk van professionals in vitale beroepen veiliger en makkelijker te maken. De kunst van het verstaan noemen ze dat bij Flash.