- Nieuws
-
Featured
-
Featured
- Recent
-
- Magazine
-
Featured
-
Featured
- Recent
-
- Kiosk
- Columns
- Bedrijveninfo
- Adverteren
Select Page
Bij technische isolatie komt veel kijken. Omgevingscondities en temperatuur die veelal een isolatiedikte bepalen en eventuele aanvullende eisen met betrekking tot brandwering, akoestiek, corrosiepreventie en kostenefficiëntie. Om de juiste soort en dikte isolatie te kiezen voor een specifieke toepassing, is kennis en expertise nodig. SIG Technische IsolatieSpecialist bezit die en gaat daarin nog verder groeien.
Tekst: Kim de Booij
“We doen sterke beloften aan onze klanten”, begint Gerard Vaandrager, marketing manager van SIG. “Eén daarvan is dat we altijd de beste producten voor ieder project in huis hebben. De tweede is dat dit ook geldt voor het beste advies; we delen onze kennis graag met onze klanten. Onze derde belofte is dat we dichtbij onze klanten zijn en hen in logistiek opzicht dus optimaal kunnen bedienen. En de vierde belofte die we onze klanten doen, is optimale service. We kennen onze klanten en denken proactief en oplossingsgericht met hen mee.”
Om deze beloftes te kunnen blijven waarmaken, is groei nodig, geeft Vaandrager aan. “Daar zetten we nu vol op in. Zo openen we nieuwe locaties en halen we nieuwe mensen met aanvullende kennis en expertise binnen. De komende maanden willen we het accountmanagementteam uitbreiden en category managers inzetten voor zowel industrie als HVAC. In de afgelopen maand hebben we ook onze nieuwe commercieel manager Rob Langendam mogen verwelkomen.”
Langendam stelt zichzelf voor: “Vanuit een engineering- en adviesfunctie binnen de techniek ben ik 21 jaar geleden terecht gekomen in de technische-isolatiebranche. Inhoudelijke kennis over het product bezit ik dus zeker, vooral in de industriële markt. Met mijn overstap naar SIG maak ik ook de overstap van producent naar distributeur. Ik zie vooral de meerwaarde die we als distributeur kunnen leveren op het gebied van kennis en service. Bij SIG vind ik de uitdaging waar ik naar op zoek ben. Het bedrijf kiest er heel bewust voor zich te onderscheiden door groei en marktleiderschap. Daar wil ik graag mijn steentje aan bijdragen.”
Daar krijgt Langendam alle kans toe, want er gebeurt veel binnen SIG Benelux. Vaandrager zet de ontwikkelingen uiteen. “We werken op allerlei manieren aan onze groei. Eén daarvan is het versterken van de relatie met onze klanten. Daarvoor moeten we allereerst dichtbij en goed bereikbaar zijn. Daarom openen we diverse nieuwe vestigingen zoals die in Leiden, direct aan de A4 aan het eind van dit jaar. Daarnaast verhuizen we begin juli naar ons nieuwe hoofdkantoor en distributiecentrum in Waalwijk. Met bijna 15.000 m2 oppervlakte en een ideale centrale ligging op een logistieke hotspot in Nederland betekent dat een enorme stap voorwaarts in onze logistieke mogelijkheden.”
Behalve de logistieke mogelijkheden biedt het kantoor ook mogelijkheden om klanten uit te nodigen voor bijeenkomsten en trainingen. “Het past bij onze ambitie om verbindend te zijn in de bouwketen”, licht Vaandrager toe. “En niet alleen in de bouwketen, maar ook intern. SIG is in de loop der jaren sterk gegroeid door overnames van bedrijven en vestigingen. Daardoor zitten we verspreid over Nederland en België en opereren we vaak onafhankelijk. In ons nieuwe kantoor komen alle business units van het bedrijf bij elkaar te zitten. Dit zal de samenwerking bevorderen.” Langendam beaamt dat. “Het zal een enorme synergie en efficiency teweeg brengen.”
Waar het bedrijf tevens in investeert, is digitalisering. Vaandrager legt uit waarom. “We geloven in de combinatie van persoonlijk inhoudelijk advies en digitale samenwerking. Daarbij willen we het administratieve proces voor onze klanten makkelijker maken. We willen hen ontzorgen, het via digitale tools makkelijker maken om productinformatie te vinden, producten te bestellen en contact te hebben met SIG. Zo maken we het bijvoorbeeld mogelijk om hun administratiesysteem aan ons bestelsysteem te koppelen.”
Zijn we er dan zo, met alle ontwikkelingen binnen SIG? Nee. Het bedrijf richt zich ook op strategische partnerschappen met leveranciers. “Het is een belangrijk onderdeel van onze strategie”, verklaart Langendam. “Niet alleen zodat we een goed assortiment en concurrerende tarieven aan onze klanten bieden, maar vooral ook om innovatieve kennis te vergaren en over te dragen. Als distributeur moeten en willen we immers altijd up-to-date blijven. We zijn als het ware de spreekbuis van de fabrikant naar de klant.” Vaandrager vult aan: “Juist dat specialisme en die expertise is waarom klanten met ons zaken willen doen. Die rol willen we nog intensiever oppakken.”
Vul dit aan met de eigen productiemogelijkheden die SIG heeft en je komt tot een interessante mix van kennis, expertise, bereikbaarheid, flexibiliteit en logistieke optimalisering. “We zijn klaar voor de toekomst, én nooit klaar met ontwikkelen en groeien. Continu kijken we waar we nog meer kennis kunnen binnenhalen, vestigingen kunnen openen, samenwerkingen kunnen versterken en overnames kunnen plegen”, besluit Vaandrager.