Adverteren
Het platform
Het industrieel management magazine Europoort Kringen verschijnt 12 keer per jaar, met in elke publicatie een relevant thema zoals: (petro)chemie, waterstof, haven, transport, energie, offshore, ict, infrastructuur, milieu of arbo. De digitale nieuwsbrief wordt 52 keer per jaar naar de ruim 4.863 ontvangers verstuurd. Actualiteiten en nieuws zijn te vinden op de uitgebreide website. Daarnaast bericht en informeert Europoort Kringen via Facebook, X, Instagram en LinkedIn.
Europoort Kringen is hét onafhankelijke platform voor het bedrijfsleven in en rondom het belangrijkste industriegebied van Nederland, de Europoort. Wij informeren, motiveren en inspireren de lezers met deskundig geschreven artikelen, spraakmakende columns, een frisse opmaak en fraaie fotografie.
Het platform Europoort Kringen bereikt het midden- en topmanage- ment en het technische kader in alle lagen van de industrie. Van de toeleveranciers, verwerkers, bewerkers, ontwerpers en afnemers in het Europoortgebied, maar ook ver daarbuiten. Daarnaast wordt Europoort Kringen gelezen binnen overheden en kennisinstellingen.
Scope van de doelgroep
31% | 40% |
Directie | Management |
20% | 9% |
Technici | Overigen |
Download de mediakaart [pdf 3,5 MB]
Unieke bereik:
31.377 professionals per maand
Verspreide oplage:
5.387 papieren en 814 digitale exemplaren
Nieuwsbrief:
4.863 nieuwsbrief abonnees
Website:
9.300 unieke bezoekers per maand
Social Media:
Facebook: 1.500 – Linkedin: 4.235
Thema's 2024
Editie | Inleveren | Verschijning | |
1 | PETROCHEMIE Assetmanagement, AI, human resources |
29 dec ’23 | 26 jan ’24 |
2 | MAINTENANCE Turnarounds/StocExpo |
26 jan | 23 feb |
3 | MAINTENANCE Smart maintenance (World Class Maintenance)/World Energy Congress |
23 feb | 29 mrt |
4 | WATERSTOF World Hydrogen Summit, elektrificatie, energietransitie |
29 mrt | 26 apr |
5 | WATERSTOF Jaarcongres ATEX & Process Safety, ATEX-equipment en -veiligheid |
26 apr | 31 mei |
6 | PETROCHEMIE Calamiteiten, brandveiligheid, industriële isolatie |
31 mei | 28 jun |
7 | MAINTENANCE Innovatie in inspectie (NDO, robots, drones), piping, rental equipment, kabel management |
28 jun | 26 jul |
8 | MAINTENANCE Corrosiemanagement, oppervlaktebehandeling en coatings, Wereldhavendagen (asset owners), industriële verzekeringen |
26 jul | 30 aug |
9 | WATERSTOF World Hydrogen Week, waterstofdragers (ammoniak, LOHC, methanol) en opslagtanks |
30 aug | 27 sep |
10 | MAINTENANCE Opslagtanks, industriële reiniging |
27 sep | 25 okt |
11 | MAINTENANCE Werken op hoogte en in besloten ruimtes |
25 okt | 29 nov |
12 | WATERSTOF Jaarcongres Industriële Veiligheid |
22 nov | 20 dec |
Advertentie-tarieven
DE KRACHT VAN PRINTBETROKKENHEID
Magazines blijven beter scoren dan televisie of internet als het gaat om ontvankelijkheid voor advertenties. Er is veel meer betrokkenheid. Uiteraard als dit gepaard gaat met relevante redactie. Lezers vertrouwen en geloven vakbladen – en omarmen advertenties als onderdeel van de merkbeleving. Studies laten steeds weer zien dat als het om vertrouwen gaat advertenties in magazines hoger scoren dan tv- en radioreclame of online advertenties.
Vakbladen werken motiverend. Meer dan 60% van de lezers van vakbladen heeft actie ondernomen naar aanleiding van een advertentie in een magazine. Lezers van vakbladen hebben een positieve houding ten aanzien van advertenties in het magazine en menen dat advertenties bruikbare informatie verschaffen.
Tarieven magazine
Boordevol vakinhoudelijk informatie over de mensen die het Europoort-gebied sterk beïnvloeden, maar ook over trends, productieprocessen, techniek, opleidingen en milieu. Uiteraard ontbreekt managementinformatie niet en is er uitgebreid aandacht voor innovatie in de brede zin van het woord. Relevante actuele ontwikkelingen als de energietransitie, circulariteit en digitalisering worden op de voet gevolgd.
Bedrijfsreportages geven in elk nummer een kijkje in de keuken van interessante collega-bedrijven. De twaalf strak op de doelgroep toegespitste thema’s zorgen voor een umfeld dat advertentieel uitstekend kan worden benut. Deze uitgekiende combinatie van onderwerpen maakt het blad geschikt voor iedereen die bij het Europoort-gebied is betrokken.
Prijzen per plaatsing in euro’s | ||||||
1x | 3x | 6x | 9x | 12x | ||
2/1 afl. | 420×297 | 3.135 | 3.525 | 3.375 | 3.235 | 3.075 |
1/1 afl. | 210×297 | 2.035 | 1.930 | 1.825 | 1.720 | 1.660 |
2/1 | 390×267 | 3.635 | 3.525 | 3.375 | 3.235 | 3.075 |
1/1 | 175×267 | 2.035 | 1.930 | 1.825 | 1.720 | 1.660 |
1/2 L | 175×130 | 1.230 | 1.160 | 1.090 | 1.025 | 965 |
1/2 S | 85×267 | 1.230 | 1.160 | 1.090 | 1.025 | 965 |
1/4 L | 175×63 | 740 | 710 | 690 | 650 | 625 |
1/4 S | 85×130 | 740 | 710 | 690 | 650 | 625 |
1/8 L | 175×29 | 470 | 460 | 445 | 420 | 410 |
Toeslagen: voorkeursplaatsing: +20%; omslag: 2 + 3: +25%; omslag 4: +30% |
ONLINE NIEUWS EN OPINIE
De website brengt professionals dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws en relevante vakinformatie over de branche. Doet u zaken met industriële bedrijven in en om het Europoort-gebied? Dan is Europoortkringen.nl dé site om nieuwe klanten te bereiken!
Met ruim 9.300 unieke bezoekers per maand is Europoortkringen.nl een zeer goed bezochte business-to-business website.
Onine tarieven
€ 775 | Leaderboard 1920 x 200 px [minimaal 960 x 100 px] (responsive: tablet 1536 x 200 [min. 768 x 100]; mobiel 750 x 200 [min. 375 x 100]) |
€ 625 | Full banner 1920 x 200 px [min. 960 x 100 px] |
€ 350 | Square 556 x 556 px [min. 278 x 278 px] |
€ 250 | Side banner 556 x 180 px [min. 278 x 90 px] |
€ 400 | Film |
€ 395 | Vacature |
Social media
Ook hier liggen weer tal van mogelijkheden om uw activiteiten onder de aandacht te brengen. Denk bijvoorbeeld aan een evenement waar u wellicht bij betrokken bent. In het magazine vermeld in de agenda, omlijst met een of meerdere artikelen en/of advertenties en vervolgens aangejaagd door posts op de Europoort Kringen Facebook-pagina, X- en Instagram-account of het LinkedIn-netwerk.
Diezelfde mogelijkheden zijn er voor uw artikel, die op deze manier onder de aandacht wordt gebracht en waarover interessante meningen en commentaren ontstaan.
Interactie met uw doelgroep
Content marketing: profileer uzelf als kennisdrager/instituut. U bereikt niet alleen de doelgroep, maar gaat ook de dialoog met hen aan. Vakbladen en social media gaan hand in hand. Ongeveer 9 op de 10 lezers deelt informatie uit vakbladen op social media. Zeer gerichte en directe interactie met precies de juiste doelgroep.
Europoort Kringen beschikt over een LinkedIn-netwerk met ruim 4.200 zeer actieve leden. Hier voeren deze professionals uit de belangrijkste branches interessante discussies en brengen zij zichzelf en hun bedrijven voor het voetlicht.
Nieuwsbrief
De nieuwsbrief van Europoort kringen verschijnt 52 keer per jaar en informeert haar ontvangers onder meer over de inhoud van de meest recente editie van het Europoort Kringen-magazine, evenementen, cursussen en beurzen, maar ook over vacatures en interessant bedrijfs- en productnieuws uit de Europoort-regio.
Als partner of adverteerder heeft u de mogelijkheid nieuws of andere informatie – bijvoorbeeld over uw evenement – in onze reguliere nieuwsbrief te plaatsen. Daarmee komt u onder de aandacht van meer dan 4.821 nieuwsbriefontvangers.
Full banner (1070x76px) | € 375 |
Advertorial | € 500 |
Film | € 400 |
Vacature | € 495 |
Vacature combi web + | € 150 |
Partnermailing | € 775 |
PARTNERMAILING:
Maximale aandacht voor uw boodschap
U kunt ook kiezen voor een partnermailing. Deze wordt op een door u te kiezen moment verzonden aan alle abonnees van de Europoort Kringen-nieuwsbrief.
Partnerships
Europoort Kringen onderhoudt nauwe banden met:
-
iTanks, het platform voor innovatie in de industrie;
-
VOMI, brancheorganisatie voor dienstverlenende bedrijven in de procesindustrie;
-
FERM Rotterdam;
-
Nationale en internationale beurs- en expositiebedrijven zoals Heliview, Rotterdam Ahoy, Easyfairs, de Sustainable Energy Council;
-
Management Producties, de top-level organisator van congressen en vakbijeenkomsten voor het havengebied;
-
De Nederlandse Vereniging voor Doelmatig Onderhoud (NVDO);
-
De Stichting Industriële Reiniging (SIR);
-
Vereniging Aannemers Petrochemie (VAP);
-
Nationale en internationale beurs- en expositiebedrijven zoals Heliview, Rotterdam Ahoy, Easyfairs, de Jaarbeurs en meer
-
en verder nog met VSB, VIB Isolatie, IRATA en VOTOB.