- Nieuws
-
Featured
-
Featured
- Recent
-
- Magazine
-
Featured
-
Featured
- Recent
-
- Kiosk
- Columns
- Bedrijveninfo
- Adverteren
Select Page
Per 1 oktober a.s. gaat Trital verder onder de naam All Safety. Beide PBM-leveranciers vullen elkaar naadloos aan, niet alleen op het gebied van producten, maar ook voor wat betreft services. “Hiermee ontstaat een totaalleverancier die klanten volledig kan ontzorgen”, zeggen Theo de Vliegh en Eef van Hasselt.
“Kijk, al dat geel wordt rood”, wijst directeur Theo de Vliegh naar het nu nog gele logo van Trital bij de ingang van de vestiging in Hoogvliet. Eef van Hasselt, directeur van All Safety, knikt instemmend. Met ingang van 1 oktober a.s. gaan Trital en All Safety verder als één bedrijf onder de naam All Safety. De wijziging komt niet uit de lucht vallen, vertelt De Vliegh. “All Safety en Trital zijn de afgelopen twee jaar overgenomen. Sinds enige tijd maken beide deel uit van het Zweeds/Nederlandse concern OptiGroup”, schetst hij de achtergronden van de wijziging.
“De afgelopen jaren zijn wij regelmatig door bedrijven voor een overname benaderd. We hebben daar altijd ‘nee’ tegen gezegd. Maar dit keer hebben wij er wel mee ingestemd. Waarom? Vanwege de synergie tussen de twee bedrijven”, stelt De Vliegh. Van Hasselt vult aan: “Beide bedrijven zijn niet alleen PBM-leverancier, maar daarnaast sterk gespecialiseerd. Het past gewoon goed bij elkaar.” Zo is All Safety sterk in het verhuren van safety-artikelen. ‘Onverslaanbaar’ noemt De Vliegh All Safety hierin. Van Hasselt: “All Safety beschikt over vier locaties, in Hellevoetsluis, Terneuzen, Beek (Lb) en Stabroek (B). Wij onderscheiden ons voornamelijk op het gebied van onafhankelijke ademluchtunits. De laatste jaren is hierin behoorlijk geïnvesteerd. Wij hebben bijvoorbeeld elektrische ademluchtunits ontwikkeld, die schoner, stiller en duurzamer zijn dan ademluchtunits op diesel. Op de vakbeurs Safety&Health@Work, volgende maand in Rotterdam Ahoy, promoten wij onze ATEX-gecertificeerde elektrische ademluchtunit. Daarnaast verhuren wij ook mobiele nooddouches, gasdetectie, noem maar op. Onze vloot is zeer groot.”
Trital op zijn beurt heeft een sterk specialisme in brandvertragende werkkleding. Daarvoor voert het zijn eigen merk Roots. De Vliegh: “Het is uniek dat een toeleverancier tegelijkertijd producent is. Roots is een groot merk, dat veel op raffinaderijen wordt gedragen. Niet alleen in Nederland, ook in het Verenigd Koninkrijk en het Midden-Oosten. Daarnaast heeft Trital zijn eigen specialisatie, in de vorm van onze Specialist Safety Services. Hierbij bezoekt een opticien het terrein van klanten, waar hij veiligheidsbrillen op sterkte maakt. Ook passen wij schoeisel aan en worden er face-fittesten uitgevoerd. Dit doen we al jaren. We zijn voor dit laatste met het gele Safety Sign gecertificeerd.” Beide PBM-leveranciers bieden uitsluitend A-merken, zegt Van Hasselt. “Zowel in de verkoop als in de verhuur. B-merken vind je niet in onze assortimenten. Op het gebied van veiligheid nemen wij geen shortcuts.”
“Als je deze twee bedrijven in elkaar schuift, heb je in één keer het grootste bedrijf op het gebied van rental, brandvertragende werkkleding en een significante speler in PBM. Daarbij komt: onze toeleveranciers zijn grote, internationale concerns. Onze propositie, met All Safety en Trital, is zeer competitief. Dat stelt ons in staat om waar voor je geld te leveren. In een tijd als deze, waarin de inflatie sterk groeit, is dat voor klanten belangrijk. Ik verwacht dat de komende twee jaar zwaar gaan worden. Mensen gaan op de kosten letten. Efficiency is daarom belangrijk”, zegt De Vliegh. Daarbij komt dat de culturen van All Safety en Trital goed bij elkaar passen. ‘No-nonsense’, ‘niet lullen maar poetsen’ en ‘doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg’, zijn uitdrukkingen die Van Hasselt en De Vliegh bezigen. “In Hoogvliet hebben wij een grote marketingafdeling. We hebben veel geïnvesteerd in de marketing, webshop en het ontzorgen van klanten. Ik durf te stellen dat ons webportal het beste van Nederland is. Recent hebben wij bijvoorbeeld een videomodule geïntroduceerd, waarbij een PBM-koper na aankoop een pushbericht ontvangt. Die leidt hem naar een SafetyCheck-instructiefilmpje. Al die sterke punten gaan we op andere bedrijfsonderdelen toepassen. Omdat we pragmatisch zijn, gaat dat snel”, verklaart De Vliegh.
“Klanten willen steeds meer worden ontzorgd”, weet Van Hasselt. “Kopers van keuringsplichtige PBM, zoals een valgordel, veiligheidsbril of face-fittest, worden bij ons geregistreerd. Na een jaar sturen wij een mail om te helpen herinneren dat het product weer moet worden gekeurd. In het bieden van dit totale onderhoud van PBM willen wij verder gaan groeien. Wij zijn erop toegespitst om de moderne, veeleisende klant tegen de laagst mogelijke kosten met services als deze te bedienen.” Van Hasselt en De Vliegh zijn allang geen twintigers meer, erkennen zij zelf. Toch zeggen zij volop ambitie te hebben, om met hun kennis, kunde en ervaring de PBM-wereld te bestormen. De Vliegh: “Het is echt leuk om hiermee aan de slag te gaan. We zijn erop gebrand iets moois neer te zetten.”