Zeevenhooven Air/Hoist International

door | 1 mrt, 2025 | Company info

Ontzorging door Safety Shops en specialistische ondersteuning

Zeevenhooven Air en Hoist International leveren samen een belangrijke bijdrage aan de veiligheid op de werkvloer bij projecten in heel Europa. Klanten kunnen bij hen terecht voor alle vraagstukken op het gebied van ademlucht en het verplaatsen van materiaal.

Tekst: Emma Veldhuis

“Zeevenhooven Air verhuurt ademluchtunits en werkluchtcompressoren en alle bijbehorende gereedschappen en persoonlijke beschermingsmiddelen”, vertelt Christiaan de Vries, business unit manager bij Hoist International. “Met onze producten kan men veilig ruimtes betreden waar minder zuurstof aanwezig is of waar schadelijke stoffen aanwezig zijn in de lucht. Dat doen we vanuit Rotterdam, Beverwijk en Groningen. Zusterbedrijf Hoist International verhuurt hef- en hijsmiddelen waarmee objecten van vijfhonderd kilo tot vierhonderd ton verplaatst kunnen worden, vanuit Rozenburg, Pernis, Sittard, Bochum, Hamburg en Cádiz.”

Cádiz, in het zuiden van Spanje, is de recentste uitbreiding van de zusterbedrijven. “We zijn doorlopend bezig met vernieuwen”, vertelt Huub Bakker, business development manager bij Zeevenhooven Air en Hoist International. “We ontwikkelen nieuwe producten, gaan nieuwe trajecten in en breiden uit naar nieuwe locaties. Onze nieuwste locatie in het zuiden van Spanje is vooral vanuit Hoist International, maar we proberen altijd om een kruisbestuiving te maken. Wanneer Hoist ergens iets doet, dan kan men daar ook terecht voor de diensten van Zeevenhooven Air.”

“Beide bedrijven zijn specialisten in verhuur”, vertelt Tom Ruisbroek, business unit manager bij Zeevenhooven Air. “Voor Zeevenhooven Air houdt dat onder andere in dat we ook over een safety service center beschikken. Hier dragen we zorg voor het reinigen van maskers en het testen en verpakken voor de verhuur.” Door het gehele proces in eigen beheer en onder eigen controle uit te voeren, kan het bedrijf hoge veiligheids- en kwaliteitsstandaarden waarborgen en zeer snel schakelen. 

24/7 specialistische ondersteuning

Bij Zeevenhooven Air en Hoist International betekent 24/7 service dat de klant écht op elk moment geholpen wordt. “Wanneer klanten ons bellen, krijgen ze gelijk een specialist aan de lijn die hun vragen volwaardig kan beantwoorden. Dat kan alleen als je mensen passie en trots hebben voor hun vak. We werken daarom met ons eigen, vaste team. Dat zijn zo’n negentig mensen, verspreid over de verschillende bedrijven en locaties. Soms ontkomen we er niet aan om ook uitzendkrachten in te schakelen, maar die koppelen we altijd aan onze eigen mensen”, aldus De Vries.

Een goed voorbeeld van hoe ver de bedrijven gaan om klanten te ontzorgen zijn de Safety Shops die op locatie worden opgezet. “Dat houdt in dat we materiaal ter beschikking stellen in de vorm van een soort winkel”, legt Bakker uit. “Dat is voor ons een beheersbare manier om equipment te verstrekken en te zorgen dat ook alles weer retour komt, op deze manier raakt niks kwijt. Als een project zes weken duurt, dan blijven wij ook zes weken met onze Safety Shop staan, van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat.” Door deze aanpak kunnen vragen zeer snel worden beantwoord en worden vertragingen geminimaliseerd.

 

Veiligheid en betrouwbaarheid voorop

De Safety Shop sluit aan bij de belangrijkste pijlers van Zeevenhooven Air en Hoist International. Veiligheid en betrouwbaarheid staan voorop en de bedrijven zien daarop toe door materiaal goed te onderhouden, controleren en testen. Voor, tijdens en na elke klus. Een andere belangrijke pijler voor beide bedrijven is ontzorging. “We beschikken over de grootste verhuurvloot van pneumatische takels in Europa”, vertelt De Vries. “De beschikbaarheid van equipment, ook op korte termijn, en het bijbehorende servicelevel wordt vaak door klanten benoemd als de sterkste punten in de samenwerking.”

Een ander voordeel van een samenwerking met Zeevenhooven Air en Hoist International is dat het in de basis een duurzame keuze is waarmee de CO2-voetafdruk van bedrijven wordt verkleind. “We bedienen ruim zeshonderd klanten vanuit verschillende warehouses. Verhuur is de meest duurzame manier om met equipment om te gaan, hiermee voorkomen we dat al deze bedrijven zelf equipment moeten aanschaffen, keuren en onderhouden”, licht Bakker toe. “En doordat wij er continu mee werken, is de materiaalkennis zeer groot en kunnen we deze kennis overdragen naar de klant. Dat doen we vanuit ons experience center, waar we hele groepen mensen naartoe halen om hen optimaal te leren werken met bepaalde producten en ook kennis te laten maken met nieuwe producten. Die combinatie is erg leuk.”

Om nog verder tegemoet te komen in de vraag naar duurzame oplossingen zijn beide bedrijven druk bezig met elektrificeren. Dat bestaat uit investeringen in de eigen onderhoudswerkplaats en het safety service center, maar ook in het materieel, zoals elektrische compressoren. De vraag naar elektrisch aangedreven equipment neemt namelijk gestaag toe. “Bij moeilijke elektrische vraagstukken kunnen we modulair equipment aanbieden”, vertelt Bakker. “Dat houdt in dat dit elektrisch of door diesel aangedreven kan worden, afhankelijk van de wensen van de klant. We vinden het belangrijk om altijd voor hen klaar te staan. Samen lossen we álles op.”

Standnummer Maintenance NEXT: 4.303

 

Nieuwsbrief

Wekelijks het laatste Rotterdamse industrienieuws direct in je inbox? Meld je dan nu aan en blijf zo op de hoogte!

Bedankt voor het aanmelden. Veel leesplezier!